Thursday, March 15, 2007

Budinca de conopida


Ce folosim:
1 conopida potrivita
200g telemea de oaie/vaca
200g cascaval
200g smantana
4 oua
100g unt
pesmet
Cum procedam:
Desfacem conopida in buchetele si o spalam bine. O punem la fiert si e gata cand intra relativ usor furculita in ea. Punem conopida la scurs intr-o strecuratoare. Radem telemeaua, cascavalul, batem ouale ca pentru omleta. Amestecam conopida cu jumatate din cantitatea de ou batut si cu cateva linguri de pesmet. Ungem cu unt un vas de yena si apoi presaram pesmet. Punem un strat de conopida, apoi presaram telemea, punem bucatele de unt si 2-4 lingurite de smantana. Repetam operatiunea pana terminam ingredientele, deci un strat de conopida acoperit de diverse si apoi din nou conopida si etc. Punem ouale batute ramase peste compozitie, uniform. Ultimul strat este cascavalul ras. Se pune la cuptorul incalzit dinainte pentru 30 minute sau pana se rumeneste bine, ca in poza. Sa aveti pofta!

4 comments:

PAPA BUN said...

Arata de n-am cuvinte. Cascavalul ala topit e superimbietor. I-a placut lui Victor budinca de conopida de la Waterloo, este?

AlinA said...

Ii faceam de mult timp conopida la cuptor si era mort dupa ea. A comandat la Waterloo sperand ca va fi la fel sau mai buna ca budinca facuta de mine... Dar a fost usor dezamagit:))

ender said...

Eu o stiu sub denumirea de conopida gratinata. Era delicatesa in casa cind eram eu mic. Acu creo 2 saptamini am facut o inventie pe linga reteta asta. Am luat niste pulpa de vita tocata, am prajit-o cu pasta de tomate, 1 ceapa tocata marunt, condimente de care vrei. Si dupa ce e rumenita foarte bine se pune si asta in oala in amestec cu conopida si tot restul inainte sa pui la cuptor. Fuarte bun!!

B said...

mie imi cam place sufle-ul ala de la Waterloo ..