Monday, February 19, 2007

Paine de casa ''fara bataie de cap''

Sau cum ii spun americanii "No Need To Knead Bread", e o reteta f.f.f. usoara doar ca necesita o oarecare planificare a timpului, deoarece dospitul dureaza ,intre 14 si 30 de ore.
Ce folosim:
450 gr faina(orice fel, nu e nevoie de faina speciala)
1/4 lingurita de drojdie uscata
1 1/4 lingurita de sare
360 ml de apa.
Cum procedam:
Faina, sarea si drojdia se amesteca. Se aduga apa calduta si se amesteca de forma, cat sa fie omogen(30 sec.). Se pune un stergar deasupra sau o folie alimentara, de plastic. Se pune la loc caldut timp de 12-14-16 ore, cat va convine, si se uita de ea. Ideal este sa o pui la dospit cat mai tarziu, seara, inainte de culcare si sa o lasi pana vi de la munca. Maxim vreo 20-28 de ore.
Cand ai timp putin versi aluatul pe masa cu un pic de faina si il mai framanti, la caterinca, vreo 60 secunde. I se da o forma mai comerciala, de paine, si se mai lasa 2 ore la dospit.
Se incalzeste cuptorul la vreo 250-260grade, spre maxim pentru cuptoarele clasice si se pune o cratita cu capac la incalzit in cuptor, cu putina apa in ea(100ml). Cratita impreuna cu capacul trebuie sa fie fierbinti in momentul in care se pune painea in cuptor. Dupa ce s-au incins recipientele, se pune aluatul in cratita si se pune capacul.














Se coace 30 min. acoperita si 15 minute fara capac, pentru o coaja incredibil de buna...
Pofta buna!

P.S. Eu am folosit un vas roman pentru a coace painea. L-am umplut cu apa si pe el si capacul si l-am lasat la inmuiat vreo 15 miute. Dupa care l-am bagat la cuptor.

1 comment:

CRISTI ROMAN said...

Vezi ca ti-am dat link la mine. Nu stiam ca ti-ai facut blogul asta. Bafta!